Szanowni Mieszkańcy !!!
W związku ze zmianą Ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, już od 1 lipca 2013 roku właściciele posesji zamieszkałych nie będą już musieli podpisywać umów z firmami, które świadczą usługi wywozu odpadów komunalnych. Obowiązki związane z organizacją odbioru odpadów przejmie gmina. W drodze przetargu została wyłoniona firma, odbierająca odpady od wszystkich właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie naszej gminy. Jest to firma PHU Czyścioch Sp. z o.o. z Białegostoku.
Zmiany dotyczą tylko nieruchomości zamieszkałych. Natomiast nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a są wytwarzane odpady komunalne (np. posesje, na których prowadzona jest działalność gospodarcza) powinny posiadać pojemnik na odpady zgodnie z dotychczasowymi zasadami czyli na podstawie indywidualnej umowy z firmą wywozową.
Metoda wyliczenia opłaty jest uzależniona od
ilości osób zamieszkujących nieruchomość. Metoda ta wydaje się być najbardziej obiektywna, ponieważ opłata będzie pobierana od każdej osoby, która wytwarza odpady. Stawka opłaty za odbiór odpadów została ustalona w wysokości
10,00 zł miesięcznie od jednego mieszkańca, jeżeli odpady zbierane są nieselektywnie (zmieszane) oraz niższą stawkę opłaty w wysokości
5,00 zł miesięcznie od jednego mieszkańca, jeżeli odpady zbierane będą selektywnie.
Do 15 marca 2013 roku należało złożyć tzw. „deklarację śmieciową”. Właściciele nieruchomości są zobowiązani wykazać w deklaracji ilość osób zamieszkujących nieruchomość. Deklarację trzeba będzie również złożyć w terminie
14 dni od dnia zamieszkania na danej nieruchomości pierwszego mieszkańca oraz w terminie
14 dni od dnia nastąpienia zmiany danych zawartych w deklaracji złożonej wcześniej (np. w razie długotrwałego wyjazdu).
Pierwsze opłaty za okres od
1 lipca 2013 roku będą musiały być wpłacane do
15 września 2013 roku. Opłata za gospodarowanie zebranymi na terenie nieruchomości odpadami, wnoszona powinna być przez właścicieli nieruchomości przelewem na konto bankowe Urzędu Gminy (
63 8071 0006 0014 2393 2000 0010) lub u Sołtysów poszczególnych sołectw -
bez wezwania (nie będą wystawiane faktury, decyzje itp).
Pojemniki do zbiórki odpadów niesegregowanych (zmieszanych) należy zaopatrzyć się we własnym zakresie (min. 120 l), natomiast worki do selektywnej zbiórki odpadów otrzymają Państwo od firmy odbierającej nieczystości.
Harmonogram odbioru odpadów
>>>>>
Stawki opłat za odpady komunalne
>>>>>
Rejestr działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, położonych na terenie gminy Białowieża.
>>>>>